onsdag 8 februari 2012

Kallhall & puts

Världens minsta hall har kommit på plats och köket har fått sin slutliga utformning.
Nu är faktiskt alla siporexväggar uppmurade! Anders envisas med att hävda att kallhallen ska användas för att ställa leriga stövlar i - jag tycker å andra sidan att de kan fortsätta stå i stallet, även efter att vi flyttat in..;) Världens minsta hall ska i alla fall fylla en isolerande funktion, vilket jag tror att den gör alldeles ypperligt!:D

Murarna har börjat putsa väggarna i badrummet, och redan nu ser det fint ut! Det är nästan overkligt att det faktiskt kommer att vara kaklat och klart om bara några veckor!

Idag ringde de dessutom från Noblessa kök och meddelade att de planerat leverans av vårt kök - häftig känsla! Om man bortser från det faktum att att väggarna måste putsas, torka och målas, taket måste sättas, spacklas och målas och att golvet måste slipas och läggas innan köket kan monteras - så börjar det ju närma sig nu!:D Trappen är också beställd, efter åtskilliga månader av mailkorrespondens med Martin på Trappteknik. Anders vill prompt ha vitoljade eksteg, så så får det bli. Jag fantiserar för fullt om hur fint det ska bli på barnens rum och håller tummarna för att min opererade axel vill måla och fixa lika mycket som jag under de kommande veckorna...


Nyputsade väggar i badrummet



Väldens minsta kallhall har kommit på plats - och därmed är alla siporexväggar uppmurade!


Vardagsrum & kök


Vardagsrum inkl cementblandare;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar